Miss-J´s Blogg & Liv

Miss-J´s Blogg & Liv

onsdag 9 maj 2012

städning

Ja jag är superduper pedant ända ut i fingerspetsarna och städar nog flera ggr om dagen.Leon erbjöd mig städerska när vi fick barn och jag accapterade..tillfälligt...oj vad besviken jag blev!De städar inte enligt mina mått,jag fick alltså gå och städa efter dem.Har testat ett antal städerskor och ingen håller måttet.Sen gick jag in på hemfrids hemsida och det finns tydligen städning och storstädning.Ja då är det isåna fall storstädning jag gör varje gång jag städar(Hur städar man annars?)Detta är deras definition på storstädning som är min definition på normal vardagsstädning:) :

TJÄNSTEN

I storstädningen ingår följande moment:

ALLA RUM

  • Dammsugning golv, mattor och klädda/stoppade möbler
  • Skakning av små mattor (om möjligheten finns)
  • Moppning golv 
  • Torkning av golvlister, dörrar, karmar, kontakter, fönsterbrädor, fria ytor och ytor högt upp, exempelvis ovanpå skåp och garderober
  • Putsning av speglar
  • Tömning av papperskorgar
  • Damning av möbler och lampor
  • Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor

BADRUM OCH TOALETT

  • Rengöring av badkar/dusch och toalett
  • Torkning av badrumsskåp
  • Rengöring av kran och handfat 
  • Torkning av väggar
  • Rengöring av utsidan av vitvaror

KÖK

  • Torkning av vitvaror och fläkt
  • Rengöring in- och utvändigt i skåp där sopbehållare finns
  • Torkning av köksluckor och köksskåp utvändigt
  • Rengöring av disk- och köksbänk, spis och kakel
Har du speciella önskemål som ska ingå i din städning, exempelvis avkalkning av badrum eller rengöring av ugn och kylskåp? Det går självklart att ordna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar