Miss-J´s Blogg & Liv

Miss-J´s Blogg & Liv

torsdag 10 februari 2011

bills bills bills

Fyfan vad det suger att betala räkningar!Ja jag håller på med mina inkasso från 2002!Så jävla idiotiskt att jobba svart-gör aldrig det!Jag var 16 år när jag började arbeta inom restaurangbranschen.Jobbade i 7år samt sista året medans jag dessutom pluggade heltid undersköterska.Min dag var 8-15 skola en timme ledig sen 17-23 jobb..ni kan ju gissa hur lång tid det tog innan jag kraschade i väggen BIG TIME!Nu till den ännu mindre roliga delen:Man får inte ett skit från försäkringskassan som ni kanske förstår å ingen direkt fallskärm från jobbet så resultatet var noll kronor in varje månad-fick dessutom inte ens ett samtal då någon undrade hur man mådde.Jag hade typ hela mitt liv på avbetalning dessutom-kläder,mobil,dator etc etc..ja så resultatet av noll spänn å detta resulterade i inkasso å kronofogden:(Jag var sjukskriven i 6 år!!Hade jävligt jobbigt att ens kunna ta mig igenom dagen utan enormt svåra panikångest attacker å svåra depressioner.Var helt isolerad i mitt hem i 2 år som jag knappt klarade av att gå utanför dörren för jag var så jävla rädd.Trodde dagligen att jag skulle dö å hade hallucinationer.Var uppe på psykakuten varje månad men fick varje gång lugnade å fick åka hem...fy fan!Skitsamma jag har nu ialla fall tagit mig upp på fötter,skaffat ett fint hem,en sambo sen 7 år tillbaka,en son,2 arbeten som jag trivs på båda,flyttat från västerås till göteborg å nu sista pusselbiten-att få bort dessa jävla skulder!den där jävla räntan står för hälften av mina skulder tex...krav 2400:-/övriga avgifter+ränta=10700:- tänk va fan de samlar på sig så nu får jag sitta å ringa å försöka förhandla bort räntan så mycket det bara går men fan va irriterande..typ 36% ränta!Köp aldrig aldrig NÅGOT på avbetalning kan jag råda er till!
Skitsamma...what´s done is done....bara till att ordna upp å sluta shoppa upp alla pengar varje månad..vad fan ska jag med över 100 par skor till????Jag blir så trött på mig själv.:(Men nu börjar mitt nya liv å det är slut på slösandet.Lite ska jag unna mig men detta enorma inköp av kläder,skor,skönhetsprodukter,parfymer,massage,skönhetsbehandlingar etc.. får ta å minska drastiskt nu..nu är det ett nytt år nya möjligheter.Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar