Miss-J´s Blogg & Liv

Miss-J´s Blogg & Liv

lördag 26 februari 2011

Bjurhovda

jag kan ändå säga att den lyckligaste tiden i mitt liv var när jag var barn och vi bodde längst ut på bjurhovda på 6;e som det kallades då.Vi bodde längst ut mot landet och anundshög.På våran tid var bjurhovda fint och nytt och det fanns ett centrum som var levande med affär,pizzeria,kiosk,bibliotek,fritidsgård,skomakare etc..Mitt i bjurhovda låg fritidsparken med stora gräsytor och kullar,lekpark och stor pool som alla badade i på somrarna.Det fanns även en kiosk där och en park med getter,kaniner å annat som vi barn fick mata och klappa.Vi gick på ett kanonbra dagis precis bredvid där vi bodde och vi var ofta på utflykter till parken zoo,vallby friluftsmuseeum och ute i skogen och grillade pinnbröd å drack nyponsoppa.Vårat fritids sen var åxå lika bra,det låg på kullarna vid 4;e.Vi hade så kul!!Det fanns många vänner å vi gick alla i östra bjurhovda skolan i lågstadiet och lite av mellanstadiet sen flyttade vi till Hammarby sen när jag skulle börja 5;an.Våran fröken var jättesnäll och hette Lisbeth.Ja jag måste säga att min barndom ändå var mycket lycklig med rosa rum,barbiedockor i massor,egen stereo/grammofon med mic,3växlad rosa cykel å världens bästa mamma å syster,pappa,vänner och andra personer som gjorde livet roligt.Varför ville man bli vuxen så fort?










2 kommentarer:

  1. Detta minns jag.
    Jag tycker Bjurhovda var ett underbart ställe då.
    Jag bor på Bjurhovda nu igen och jag måste säga att det är inte som förr.

    Nu går man inte ut ensam efter att det blivit mörkt :(

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!Synd..Bjurhovda var ett underbart ställe att växa upp på som barn,däremot flyttade vi till hammarby sen vid 11 års ålder så jag lämnade själva barndomen kvar där kan man säga.På min tid låg det ett stall i fritidsparken med getter och kaniner som alla barn fick klappa och mata.Och en kiosk vid badet men annars är det exakt lika på utseende fronten.Bara våran gamla skola som rivits men gympa salen är kvar ialla fall:)

    SvaraRadera